Tyrinėjimai, eksperimentai, bandymai, džiugios emocijos – tai puiki galimybė paįvairinti veiklas su vaikais. STEAM ugdymo veiklose mažieji patiria veikdami, tai turi didžiulę įtaką jiems pažįstant save, formuojant santykius su bendraamžiais ir lavinant gebėjimus pažinti pasaulį. Vaikai iš prigimties yra smalsautojai ir tyrinėtojai. Jie viską nori sužinoti. Kaip tikri mokslininkai, mažieji smalsauja ir tyrinėja aplinkinį fizinį bei gamtos pasaulį.
Nuo rugsėjo mėnesio intensyviai dirbame šia linkme, vykdėme daug veiklų- tyrinėjome, lietėme, ragavome, lyginome, išbandėme, įsitikinome. Vaikučiai labai laukia ir noriai imasi jiems patinkančių veiksenų, kurios veda į nuostabių atradimų pasaulį.
Visai netikėtai sužinojome, kad įdėjus ir palaikius vandenyje kankorėžius, jie sumažės, susitrauks, paliks glotnūs ir švelnūs, ragaudami išbandėme įvairių daržovių ir vaisių skonį, ,,pasisodinome” morkas, suradome lysvėje besirpstančią braškę, tęstinių veiklų metu išmėginome tapymą ant sausos medžio šakos, vėliau papuošėme ją nuostabiais pačių surinktais klevo lapais, iš kurių dar pasigaminome užuolaidas ir pasipuošėme langus.
Ruduo- dėkingas metų laikas, suteikiantis neribotas galimybes tyrinėti, bandyti, ieškoti netikėčiausių sprendimų panaudojant gamtines priemones kūrybai bei leidžiantis stebėti laipsniškus gamtos pokyčius.
Smagu matyti, kaip spindi vaikučių akys atliekant jiems patrauklias veiklas, surandant netikėčiausius sprendimus, sukuriant kažką neįprasto, nekasdieniško, ne visada tobulo, bet savo.
Viską, ką darome per STEAM veiklas, yra neatsiejama ir nuo kūrybiškumo srities. Kūrybiškumas susijęs su gebėjimu atrasti tai, kas nauja, originalu ir netikėta. Svarbiausia, kad vaikai veikdami jaučia kūrybinės laisvės, spontaniškos improvizacijos džiaugsmą. Norint paskatinti tyrinėti, susipažinti su juos supančiu pasauliu, svarbiausia pateikti įdomių priemonių, daiktų, kuriuos jie tyrinėtų ir su jais veiktų, o tuo pačiu gilintų ir ugdytų įvairias kompetencijas.
Grupės mokytoja Laima Plepienė