Šiuo metu vis dažniau vaikų ugdyme naudojamas integralus, į kompleksišką tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą kreipiantis mokinių gebėjimų ugdymas (STEAM). Tokiuose užsiėmimuose vaikai susiduria ir bando spręsti realiame gyvenime iškylančias problemas. STEAM ugdymas išlaisvina vaikus ir pedagogus. Tradicinė veikla grupėje yra keičiama į eksperimentų ir tyrimų užsiėmimą lauke, žaliajame augalų kampelyje, relaksacijos kambaryje ar kitose neįprastose erdvėse. Bandymai, eksperimentai, tyrinėjimai – tokia veikla patraukia vaikų dėmesį. Eksperimentų metu vaikai tobulina savo mąstymo įgūdžius, samprotauja, mokosi problemų sprendimo, diskutuoja, sutelkia dėmesį, lavina pagrindinius pojūčius: regėjimą, lytėjimą, klausą, uoslę, stiprina pasitikėjimo savimi jausmą.
Pastebėjome, kad tokia veikla nepabosta, leidžia daugiau pasitikėti savimi, skatina mąstymo ir analizės procesus. Todėl nuolatos vykdome šią veiklą, kartais ji išsirutulioja visai netikėtai susiklosčius tam palankiai situacijai, o tai tik dar labiau intriguoja.
Mūsų grupė dalyvauja Respublikiniame ikimokyklinių ugdymo įstaigų projekte „Dinozaurai ir figūros“, kuriame organizuojama kūrybinė veikla ugdytiniams, jie savarankiškai bei įvairia technika kuria dinozaurus, panaudodami popierines, plastikines, medines geometrines figūras (pvz.: štampuoja / spauduoja įvairių formų kaladėlėmis ant kinetinio smėlio, sniego, dėlioja, aplikuoja iš popierinių geometrinių figūrų ant šviesos stalo ir kt.). Veikla vaikučiams labai patinka ir tikrai duoda daug naudos.
Smagus laikas kartu, įdomūs bandymai ir atradimai – tai puiki galimybė paįvairinti užsiėmimus su vaikais.
,, Drugelių“ grupės specialioji pedagogė Edita Kareivienė
Mokytojos: Laima Plepienė
Gelmina Mudrauskienė