Šiuolaikinis mokytojas kasdien susiduria su iššūkiu – kaip sudominti šių dienų smalsų, viskuo besidomintį auklėtinį, kaip įtraukti jį į ugdymosi procesą. Naudojant išmaniąsias technologijas, informacija įsisavinama ne tik sparčiau, bet žymiai naudingiau.
Mūsų mokyklos ,,Varpelis“ priešmokyklinės grupės vaikai dalyvauja inovatyvaus projekto ,,Išmaniojo peliaus PATS laboratorija“ (Pažink. Atrask. Tyrinėk. Sužinok) veiklose.
Tai – mąstymą, kūrybiškumą ir saviraišką skatinanti funkcionali šiuolaikinė ugdymosi priemonė. Įstaigos salėje sumontuotos interaktyvios grindys, kurių pakete yra net 52 programos. Judėjimas, lankstumas, orientacija, emocijų raiška, mokymasis pažinti raides ir skaityti, skaičiuoti. Pozityvus bendravimas interaktyvių grindų pagalba padeda atsiskleisti kiekvieno vaiko asmenybei ir lavina pažintinius bei kalbinius gebėjimus. Ši naujovė pagelbsti ir specialiųjų poreikių vaikams lengviau prisitaikyti prie besikeičiančios aplinkos, pasitikėti savimi.
Priešmokyklinės grupės vaikai ,,Kodėlčiukai“ dar praeitų mokslo metų pabaigoje su nuostaba braidė po įsivaizduojamą vandenį, šlavė lapus, sekė gyvūnų pėdsakais, kūrė savo melodijas, susipažino su planetomis, vairavo mašinas ir t.t.
Kiekvieno užsiėmimo metu vaikai noriai įsijungia į veiklas ir nekantriai laukia kitų kartų, kada galės džiaugtis naujais atradimais. Tėveliai džiaugiasi, kad jų vaikai ugdymo įstaigoje patirtais įspūdžiais dalinasi namuose.
Mažais žingsneliais bandome naują priemonę – tai interaktyvūs kubai iMO –LEARN. Kubų pagalba išbandomas visiškai naujas mokymosi būdas, jis sukurtas taip, kad gali tarnauti kaip mokyklinis baldas lanksčiai mokymosi aplinkai sukurti. Dėl lengvos kubų konstrukcijos galima kūrybiškai modifikuoti vaikų grupės sėdėjimo išdėstymą. Sėdėdami ant jų vaikai daugiau juda ir taisyklingiau sėdi. Ugdomojoje veikloje ,,Kodėlčiukai“ išbando naujus mokomuosius pažintinius žaidimus, pvz: ,,Pažink savo kūną“, ,,Saugokis medžiotojo“, ,,Lenktynės“ ir kitus.
Vaikų sudominimui, pažinimui, komunikacijai ugdyti dar naudojame planšetinius kompiuterius. Jų pagalba vaikai rašo raides, skaitmenis, spalvina, dėlioja dėliones ir kita. Po užsiėmimų aptariama veikla, pasidžiaugiama rezultatais, vaikų pasiekimais, susidraugaujant su išmaniosiomis technologijomis. Tuo pačiu ,,Kodėlčiukai“ ne tik įgyja žinių, bet ir gerina emocinę savijautą, ugdosi tarpusavio bendravimą, supratimą, bendradarbiavimą.
Džiaugiamės ir esame dėkingi, kad turime galimybę dalyvauti projekte ir naudotis šiomis išmaniosiomis priemonėmis.
Priešmokyklinio ugdymo mokytoja Rita Laucienė ,
specialioji pedagogė Edita Kareivienė